עיצוב דירת קבלן - ככה תעשו את זה כמו שצריך

עיצוב דירת קבלן – ככה תעשו את זה כמו שצריך

עיצוב דירת קבלן – על מה כל הסיפור?

עיצוב דירת קבלן מתבצע כאשר לקוחות שקונים דירה חדשה מעוניינים לשנות את עיצובה הפנימי. לפעמים אנשים מוצאים דירה במחיר מציאה ובמיקום מושלם עבורם, אך העיצוב שלה אינו לחלוטין לרוחם. במקום "להיתקע" עם דירה בעיצוב שאיננו תואם לצרכים, לרצונות ולטעם של הדיירים החדשים, אפשר פשוט לעצב אותה מחדש.

איך נעשה עיצוב דירות קבלן ובמה זה כרוך?

כדי לבצע שינויים בדירה מקבלן, מומלץ להיעזר בגורם מקצועי שידע לספק את הליווי והייעוץ המתאים ביותר למימוש החזון העיצובי של הלקוח. היעזרות במעצבת פנים לעיצוב דירת קבלן תבטיח שפרויקט השיפוץ יעזור ללקוחות להפוך את החלום למציאות, וליצור דירה בעיצוב שתמיד רציתם. 

מה ניתן לשינוי בעיצוב דירת קבלן?

במסגרת עיצוב דירת קבלן, אפשר לבצע שינויים בקירות הפנימיים של המבנה (חוץ מעמודים תומכים) באופן שמאפשר חלוקה מחדש של הדירה. כך, ניתן לאחד בין חדרים או לחילופין לפצל ביניהם כדי ליצור חדר נוסף. הזזת הקירות מתבצעת לעיתים רק בשביל להגדיל או להקטין את החלל, ללא איחוד או פיצול. כמו כן, ניתן לשנות את מיקום הברזים, מכונת הכביסה, מערכת מיזוג האוויר ואלמנטים מסוימים במערכת החשמל (לדוגמא ניתן להוסיף או לבטל נקודות חשמל). 

מה לא ניתן לשנות בעיצוב?

כל מה שקשור במעטפת החיצונית ובתשתית ההנדסית של המבנה אינו נתון לשינוי במסגרת עיצוב דירת קבלן. כך למשל, לא ניתן לשנות את המתאר החיצוני של המבנה, לרבות הקירות החיצוניים והפתחים החיצוניים (כלומר חלונות ודלתות שמובילות החוצה מהבית). בנוסף, אין אפשרות לשנות את מיקום הממ"ד, ארון החשמל וחלקים מסוימים בתשתית המים והביוב.

מה עוד חשוב לדעת על עיצוב דירות קבלן?

הדבר שהכי חשוב לדעת על תהליך העיצוב הוא שכמו בכל דבר, הטיימינג  הוא הכל. דירות חדשות מקבלן מגיעות לרוב עם מפרט קבוע מראש, שמעוגן בחוזה הרכישה. לכן, לפני שחותמים על ההסכם לקניית הדירה, יש להקפיד על הכללת סעיף שמתיר ביצוע שינויים בדירה, במימון הקבלן. 

עיצוב מחדש של דירה מקבלן לאחר שהחוזה כבר נחתם וללא הסעיף המאפשר שינויים מפחית דראסטית את הסיכוי למימוש השינוי. גם אם השכלתם להכניס את הסעיף לפני החתימה, חשוב לבקש מהקבלן המבצע את תכנית הבנייה והמפרט הטכני של הדירה.

מהו התהליך לעיצוב דירת קבלן?

במידה ותכנית השינויים התקבלה על ידי הגורמים הרלוונטיים, הדבר הראשון שצריך לעשות הוא לעבור על התכניות והמסמכים הרלוונטיים עם מעצבת פנים, אדריכלית או אדריכלית פנים. בשלב השני, הצרכים, המטרות והרצונות של הלקוחות יתורגמו ויעוגנו בתכנית ביצוע סדורה לפרויקט העיצוב. בשלב השלישי, תכנית העיצוב תתומחר ותופץ לצוותי הביצוע הרלוונטיים באתר הבנייה. בשלב הרביעי, יחל תהליך הביצוע עצמו, בפיקוח מעצבת הפנים וגורמים רלוונטיים אחרים. 

דוגמאות ספציפיות לעיצובים

לראות בפועל פרויקטים שבוצעו בדירות קבלן יכול לתת לכם השראה ולהבהיר את הפוטנציאל הטמון בשינויים שאתם שוקלים. חיפוש תיקי עבודות של מעצבים, ביקור בדירות שעברו עיצוב מחדש, או גלישה באתרים מקצועיים יכולים להציג בפניכם מגוון רחב של אפשרויות ורעיונות.

טיפים לשיתוף פעולה עם מעצב/ת הפנים

קיום תקשורת פתוחה וברורה עם מעצב/ת הפנים היא מפתח להצלחת הפרויקט. חשוב להבהיר את כל הציפיות שלכם, להקדיש זמן לפגישות תכנון ולדאוג לאישורים שלכם בכל שלב ושלב.

המלצות לבחירת מעצב/ת פנים

בחירת מעצב/ת הפנים צריכה להתבצע בקפידה. מלבד התרשמות מתיק העבודות, חשוב לוודא שהאדם שאתם בוחרים נמצא על אותה גל עימכם מבחינת תקשורת, יצירתיות והבנת הצרכים שלכם. אל תהססו לבקש המלצות ולשוחח עם לקוחות קודמים.

ניהול תקציב

הגדרת תקציב מוקדמת והיצמדות אליו הן חיוניות. דואגו להכניס מרווח בטיחות לתקציב למקרה של עלויות בלתי צפויות ונסו למצוא פתרונות יצירתיים שלא יפגעו באיכות אך יאפשרו לשמור על המסגרת הכספית.

התהליך המשפטי והרגולטורי

הבנת המסגרת המשפטית והרגולטורית שבה פועל הפרויקט היא חשובה להבטחת תהליך חלק ומנועת עיכובים. חשוב לוודא שכל השינויים אושרו ומתאימים לתקנות המקומיות.

עיצוב ירוק ואקולוגי

הטמעת גישות ירוקות בעיצוב הפנים יכולה לתרום לסביבה וגם לחיים בריאים יותר. שקלו להכליל חומרים ברי קיימא, טכנולוגיות חסכוניות באנרגיה ועוד.

חדשנות טכנולוגית

השילוב של פתרונות טכנולוגיים חדשים בעיצוב הדירה יכול להעניק לכם נוחות ויעילות שלא חשבתם שאפשריות. ממערכות בית חכם ועד לחומרים בעלי טכנולוגיה מתקדמת, הטכנולוגיה יכולה לשדרג את החוויה הכוללת של הדירה.

לסיכום, עיצוב דירת קבלן הוא תהליך מורכב שדורש תכנון, תקשורת ובחינה מעמיקה של כל האפשרויות הקיימות. ההתמקדות בפרטים שהוזכרו לעיל תאפשר לכם לנצל את הפוטנציאל המלא של הדירה ולהפוך אותה לבית חלומותיכם.

10 טיפים חשובים לעיצוב דירת קבלן

1. תקציב לשדרוג ועיצוב פנים
שימו בצד תקציב לשדרוג ועיצוב פנים דירות מקבלן: ההחלטה תהייה על פי שיקולים שלכם בלבד, אבל החליטו על תקציב, כל תקציב שהוא והגיעו עם התקציב הזה לאולמות התצוגה, זה ימנע, עגומות נפש, ובעיקר בחירה נבונה של שדרוגים.

2. מגבלות בעיצוב
בעיצוב דירת קבלן יש דברים שגם אם תרצו לשנות, לא תוכלו: כל מה שקשור לחזיתות החיצוניות: קרי – מיקום וגודל מפתחים, סוג וצבע פרופילים של חלונות.

3. שינויים בכפוף לתקנים
יש דברים שגם אם תחליטו שאתם רוצים לשנות, להוסיף או לגרוע, לא תוכלו לבצע לפני קבלת טופס 4 עבור הדירה\בניין ואלו דברים הקשורים בעיקר לתקנים: ריצופים בחדרים רטובים, סגירת מרפסת שרות בחדר רחצה שאין בו חלון, הזזת ספרינקלים וכו'.

4. זרימה עם לוחות הזמנים
אם מראש אתם לא מתכננים לבצע שינויים מבניים בתכנית הדירה או לשדרג את כל מה שהקבלן נתן לכם, זרמו עם לוחות הזמנים וחכו למפתח כשבין לבין רצוי לקפוץ לאתר הבנייה על מנת לבדוק כי הכל מבוצע כמו שצריך.

6. חקרו אפשרויות לחיסכון באנרגיה
לפני שאתם חותמים על כל הסכמים, בדקו עם הקבלן על אפשרויות לשילוב פתרונות חדשניים לחיסכון באנרגיה. לדוגמה, בחירה בחלונות כפולים עשויים להוביל לחיסכון משמעותי בחשבון החשמל.

7. אל תתפשרו על מרחבי אחסון
טיפ חשוב במיוחד לדירות חדשות הוא לדאוג שתמיד יהיו מספיק מרחבי אחסון. תוכלו לבקש מהקבלן להראות לכם איפה ניתן להוסיף ארונות קיר או מחסנים נוספים.

8. בחרו חומרים שמתאימים לאורח החיים שלכם
אם יש לכם ילדים או חיות מחמד, חשוב מאוד לבחור בחומרים עמידים שיכולים לעמוד בפני קשיי היום יום. שאלו את הקבלן על אפשרויות כגון רצפה מקרמיקה או פורצלן, שהם יותר קלים לניקוי ועמידים יותר בפני שריטות.

9. הביאו טבע לתוך הבית
אחד הטיפים הטובים לשיפור האווירה בבית הוא להוסיף צמחייה. זה יכול להיות קל כמו לשים כמה עציצים בחללים השונים או אפילו לבנות גינה קטנה במרפסת.

10. שקלו להשקיע בעזרה מקצועית
לעיתים, עזרה ממעצב פנים יכולה להיות השקעה חכמה, במיוחד אם אינכם בטוחים בסגנון העיצובי שלכם או באיך למקסם את החלל שלכם. מעצב פנים יכול לעזור להפוך את הדירה שלכם לבית חלומותיכם בתקציב שהוגדר מראש.

הקפדה על טיפים אלו תסייע לכם להתמודד עם האתגרים הייחודיים של עיצוב דירת קבלן ולהפוך את החוויה לנעימה ומתגמלת יותר.

נעים להכיר, אני רונית מרום, מומחית לעיצוב פנים ואדריכלות. אני מאמינה שכל אחד זכאי לחלל שמשקף את אישיותו, צרכיו וחלומותיו. בין אם אתם בתהליך שיפוץ או רכישת דירת קבלן חדשה, אני כאן כדי להבטיח שהתוצאה תעלה על כל הציפיות שלכם. עם ניסיון רב יצירתיות ללא גבולות ומומחיות בהתאמת עיצובים מודרניים ופונקציונליים, אני מבטיחה לכם לא רק בית חדש, אלא חווית מגורים מעוררת השראה. בואו להפוך את החלל שלכם לפנינת עיצוב שאתם תתגאו בה כל יום.

תרצו לשתף?
Facebook
Twitter
LinkedIn
מאמרים נוספים...

רונית מרום מתכננת מעצבת משפצת מפקחת מלווה מנימליסטית מדייקת מנהלת מודדת מפשיטה  מלבישה

דילוג לתוכן