רונית מרום - עיצוב פנים מטבחים

איך לבחור אדריכלית פנים?

במיזמי בנייה ושיפוצים, עולה לעיתים קרובות הצורך בתכנון אדריכלי חיצוני לצד עיצוב החללים הפנימיים. במקום לשכור אדריכלית ומעצבת פנים בנפרד, ניתן להיעזר באדריכלית פנים. אבל איך בוחרים אדריכלים פנים? כל התשובות ועוד במאמר הבא.

לפני הכל – מהי אדריכלית פנים?

אדריכלית פנים היא למעשה אדריכלית ומעצבת פנים בו-זמנית. כלומר, היא עברה הכשרה בשני התחומים הנדרשים לעיצוב מבנים מבחוץ ומבפנים: אדריכלות (architecture) ועיצוב פנים (interior design).

מהם היתרונות של אדריכלית פנים?

היתרון המרכזי בשכירת שירותיה טמון ביעילות. כאשר עובדים עם מעצבת פנים ועם אדריכלית בנפרד, צריך מטבע הדברים להתנהל מול שני גורמים בבת אחת. לעיתים קרובות, הדבר מביא לקשיי תיאום ואף לחיכוכים ואי-הסכמות, מה שמעלה את הסיכוי לתקלות ונזקים.

לעומת זאת, מישהי ששולטת בשני התחומים הללו יכולה להקל משמעותית על התהליך, שכן ניהול הפרויקט כולו מופקד בלעדית בידיה. אדריכלית הפנים תדע לבצע תכנון אינטגרטיבי של הפרויקט, שכן תכנון חוץ המבנה ועיצוב פנים המבנה הם בסופו של יום תחומים משלימים.

איך לבחור אדריכלית פנים – מהם השיקולים שצריך לעשות כדי לבחור נכון?

בבואכם לבחור במנהלת פרויקט שהיא אדריכלית ומעצבת פנים גם יחד, חשוב לקחת בחשבון את השיקולים הללו:

איך לבחור אדריכלית פנים?

סגנון

אדריכלית פנים מומלצת היא כזו שתדע להתאים את עצמה לסגנון המועדף של הלקוחות. כדאי לבחון את סגנון הבנייה, העיצוב והתכנון שלה, כדי להבין האם היא מתאימה לצרכי הלקוח הספציפי. אדריכלית פנים מומלצת תדע להיות קשובה לדרישות ולרצונות לקוחותיה. בכל מקרה, חשוב לבצע תיאום ציפיות בטרם התחלת התהליך.

מקוריות 

כדאי לבחור באשת מקצוע בעלת חשיבה מקורית, שתבטיח שהמבנה שיתקבל בסיום הפרויקט הוא ייחודי ומיוחד במינו. הדבר נכון עבור לקוחות שמעוניינים בפרויקט ססגוני במראה צבעוני ומוחצן כשם שהוא נכון ללקוחות שרוצים דווקא פרויקט בסגנון מודרני עם קווים ישרים ונקיים. 

מקצועיות

אדריכלית פנים מומלצת שמה את המקצועיות לפני הכל. מומלץ לבחור באשת מקצוע אמינה, מהימנה ובעלת מוניטין חיובי, כדי להבטיח שהפרויקט יבוצע על הצד הטוב ביותר. בטרם חתימת חוזה ההעסקה, כדאי לבקש לראות את תיק העבודות שלה, לוודא מהם נהלי העבודה לפיהם היא עובדת, וכן לקבל המלצות מלקוחות קודמים.

ניסיון

וותק וניסיון מקצועי הם שיקולים מרכזיים בהחלטה על בחירת אשת המקצוע המתאימה. מישהי בעלת שנות ניסיון רבות מאחוריה תהיה ככל הנראה בקיאה ומיומנת בסיטואציות מקצועיות שונות, לרבות עבודה עם תקציבים בהיקפים שונים ועבודה מול בעלי מקצוע וספקים. הוותק של אדריכלית הפנים עשוי להוות אינדיקציה ליכולותיה הטכניות והמקצועיות בשלבי התכנון והביצוע כאחד.

כימיה

מאחר וכלקוחות תצטרכו לעבוד עם אדריכלית הפנים באופן צמוד ולאורך תקופת זמן ארוכה ומורכבת, חשוב לבדוק שקיימת התאמה בין אופי, יכולות ומהלך העבודה של אדריכלית הפנים לבין המאפיינים האינדיבידואליים שלכם. 

תרצו לשתף?
Facebook
Twitter
LinkedIn
מאמרים נוספים...
דילוג לתוכן